Çocuklar için İngilice kurslarında olmazsa olma kesinlikle olması geeken bir uygulamada dönem sonu sınavları olmalıdır. Sadece motivasyon için devam edilen çocuklar için İngilizce kurslarında bu tip sınavlara gerek olmasada uzun vadeli planlar yapılarak düzenlenen ve velisi tarafından devam ettirilen çocuklar için İngilizce kurslarında her seviyenin bitimnde mutlaka dönem sonu sınavları yapılmalı çocuklar için İngilizce kursuna devam etmiş olan öğrencinin seviye bitimindeki durumu kontrol edilmelidir.

Çocuklar için İngilizce kursu yöneticilerinin sorumluluğunda olan bu sınavlar okuma yazma dinleme ve konuşma bölümlerini içermeli çocuğun seviyesi tam ölçülmeli ve bir sonraki seviyeye deavm ettirecek çocuklar için İngilizce kursu öğretmenine çocuk hakkında program başlamadan yeterli bilgi verilmelidir.

Çocuklar için İngilizce kurslarında en büyük handikap çocuğun hep mutlu olması üzerine kurgulamış bir sistem olmasıdır. tabiki çocuklar için İngilizce kursuna devam edecek öğrenci her zaman mutlu olacaktır. Ancak bu mutluluğu akademik başarının verdiği mutluluk ile pekiştirmesseniz çocuklar için İngilizce kursu sadece neşeli geçen br süreç olarak kalacak bu neşeli süreç akademik başarı ile taçlandırılmayacaktır.

akademik başarının olmadığı hiç bir çocuklar için İngilizce kursu uzun vadeli planlar yapamayacak öğrencilerini bir kaç seviye üste tasısada nihayi hedefe ulaştıramayacaktır. Çocuklar için İngilizce kurslarında öğrenci okuma yazma dinleme ve konuşma becerilerinde nihayi hedefe düzenli çalışmalar  ve her seviye içerisinde ve sonunda yapılacak sınavlar eşliğinde ulaşabilecektir.

Çocuklar için İngilizce kursu eğlenceli neşeli güven verici ve her şeyden öte ciddi br iştir. Çocuklar için İngilizce kursunda hata yapılmamalı bilmeden yapılacak  hatalar mutlaka sınavlar ile yakalanıp telefisi yapılmalıdır. Çocuklar için İngilizce kursu öğrencinin hayatında en az 6 yıl alan ciddi takip edilmesi gereken bir eğitim sürecidir.